Födelsedagsmiddag och lussekatter

Så har man då fyllt 31 år och det firade jag och syrran med att ta med våra äkta makar ut på stan för att äta och dricka gott. Vi begav oss till Aptit kök och bar, det var mycket trevligt där och maten var riktigt god.



Till förrätt åt jag Sotade, lättrökta pilgrimsmusslor med kräftcappuccino
Får *** av mig. Har aldrig ätit pilgrimsmusslor innan, den var dock ganska smaklös. Soppan var däremot riktigt god



Till varmrätt beställde jag Husets hamburgare med parmesan och bacon serveras med färsk pommers, sallad och chili bearnaise.
Får **** av mig, minus poäng för att de hade någon hemmagjord vitlöks gegga på hamburgaren som inte stod i menyn. Jag avskyr vitlök...



Till desert föll valet på en Chokladbakelse med mintglass och banan crisp.
Vad banan crispen blev av vet jag inte med denna efterätt var helt klart värd fem stjärnor ***** jättegott!



Idag har vi firat med familjen och då åt vi  en jättegod Schvartswald tårta. Mumsigt värre :)



Så har jag och barnen bakat lussekatter också! Det är kul att bak med barnen, även om Filip mest åt av degen ;)



Finns det något godare än varma lussekatter med kall mjölk?





Ett blombud knackade på dörren i lördags också! Så kul att få blommor, riktigt fina var de också. Tack fina söta Elisabeth!
<3 <3 <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0