Första snön och så lite julklappar fixade

Och så kom denna vinterns första snö, äntligen! Lite lagom så att man inte behöver skotta en massa för att bara ta sig ut ur huset. Nu har snön regnat bort men den låg i några dagar så att allt blev ljust och fint. Och barnen hann leka och åka pulka :)
Hoppas det kommer mer snart för det är ju alltid fint när det är snö på julafton.



Igår var jag och syrran i stan och handlade lite julklappar, det var ganska mycket folk men inte jättelånga köer så det var ju skönt iallafall. Det var så länge sedan jag var nere i city och shoppade, det blir ju smidigare att åka upp till Grand samarkand där det flesta butiker finns samlade på ett och samma ställe, man slipper ju gå så långt då. Fast det är klart, jag behöver all motion man kan få.



Idag är det tredje advent och det är dax att tända det tredje ljuset i väntan på julafton. Passar på att mysa lite extra med min familj idag.
<3 <3 <3



I eftermiddag är det dax för julpyssel hemma hos mamma, det ska bli roligt! Jag har köpt pappstrutar till Oscar som jag har tänkt att han ska få pyssla ihop till en fin julgran, hoppas han tycker det är roligt. Jag hinner kanske med att göra lite julklappsetiketter eller nått annat kul.



Igår var barnen hos farmor och farfar och bakade pepparkakor! Dessa fina går inte att äta men söta som socker är de, kommer från Bombadill. De här söta glassarna, från samma märke, är även en skallra och hade gärna fått ligga i ett paket under granen hos oss i år.  
Finns att köpa bland annat här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0