Adventsfint hemma

I söndags var det ju första advent och det var meningen att vi skulle gå på julskyltningen här i byn men det blåste så mycket att den blev framflyttad till nästa helg.
Men jag gjorde fint här hemma och putsade fönster och hängde upp nya gardiner och adventstjärnor. Det är så fint med lite extra ljus nu när det är så mörkt hela tiden.



Adventstjärna i Oscars rum. 



En tomte letade sig upp på hyllan vid köksbordet. Den fina skålen med lock i fattigmanssilver var ett av mina inköp på Huseby julmarknad i år.

 

Den här ängeln är min favorit, den får komma fram varje jul.



Årets adventsljusstake får bli ganska stilren och vit. Fin tycker jag, okristlig enligt maken ;) Haha.
Kanske ska lägga några små grankvistar över dekorstenarna, har inte bestämt mig än.



Planterade lite växter i min fina järnkrona som jag fått av mamma. Hjärtat i fattigmanssilver är även det inhandlat på julmarknaden i Huseby. 



Så här ser den ut med kronan på. Rostigt och fint :) Hyacinten blir vit när den väl blommar.

Idag var jag på 18 månaders kontroll på BVC med Filip, han fick en spruta och jag tyckte verkligen sköterskan drog ut på lidandet för honom, hon hade säkert i sprutan i armen i 10 sekunder och det är ganska länge. Han gallskrek stackaren, men sen blev det bra när jag tröstade honom. Inget klistermärke fick han heller ;)
Men när vi kom hem gjorde jag fruktsallad med vaniljsås och krossade maltesers på, och det var mumsigt gott. Då var han glad igen, min lille Fille ;)

Nu ska jag gå och mysa i soffan med en trött son!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0