Vinterkängor och köttgryta

Jag var och testade skor häromdagen men kunde inte hitta några jag gillade. Jag vill ha höga kängor som är varmfodrade men så ska de ju samtidigt vara sköna och snygga. Inte helt enkelt att hitta ett par som uppfyller alla krav, men jag hittade tillslut ett par som jag klickade hem på nätet och de kom i fredags. Alltid lite riskfyllt att beställa skor på nätet eftersom man ju inte kan testa olika storlekar men jag är riktigt nöjd med mitt köp. De satt som en smäck! Och jag tycker de är jättesnygga!

 

Mina fötter kommer att vara varma och torra hela långa vintern när jag pulsar genom snön till dagis med en vagn och två barn. Har föresten tänkt att jag ska klaga hos kommunen eftersom de av någon konstig andledning (ekonomiska skäl troligen) inte skottar trottoaren utanför dagiset. Det är ju idiotiskt eftersom vi med barnvagnar tvingas gå på vägen vid mycket snö. Jag har stört mig på det i två vintrar nu men inte tagit tag i saken och klagat hos kommunen. Jag blir irriterad bara jag tänker på det så det är nog dax att skriva några väl valda rader till dem. Eller skriva en insändare till den lokala tidningen, det kan ju också funka. Testar nog båda två alternativen för att vara på den säkra sidan.



Så här brukar det se ut på trottoaren utanför dagis när det är mycket snö. Inte ok.

Idag var vi bjudna till Daniels syster på lunch och hon bjöd på en riktigt härlig köttgryta, det är ju trots allt höst och då hör ju köttgrytor till. Mums :) Jag försöker äta lite nyttigare nu förresten, dra ner på pasta/bröd/potatis och äta mer bönor, linser och grönsaker. Köpte tex. salladskål som jag ska stuva, det blir intressant.
Jaha imorgon är det måndag och en ny arbetsvecka hägrar. Jag trivs bra på jobbet men jag vill kunna allt på en gång och det går ju bara inte. Men jag lär mig mer och mer för varje dag som går och det verkar som om de tycker att jag gör bra ifrån mig än så länge. 
Nu ska jag se på Pan Am och stryka lite kläder för veckan som kommer och sen är det dax att sova. 
Over and out 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0