Äntligen helg!

Har överlevt min första vecka på jobbet, det har gått bra tycker jag men det är så mycket nya grejer att lära sig och tro mig när jag säger att jag drömmer om siffror och lastplaner på nätterna! ;) Men tjejen som ska lära upp mig är jättegullig och tålmodig så det blir säkert bra. 

Jag har inhandlat nya vantar eller torgvantar rättare sagt, de är jättesnygga och så är det lättare att tex. köra bil när fingrarna är fria.



Var hemma hos mina föräldrar med barnen för några dagar sen och njöt av det fina höstvädret, nu har det ju bara regnat de senaste dagarna och då är det så tråkigt. Vi svenskar är tydligen kända för att prata mycket om vädret men visst spelar det stor roll på hur man mår? Vaknar man till en grådassig och regnig dag blir man ju knappast glad. Jag hoppas att snön kommer snart så att det blir lite ljusare ute. Här kommer lite bilder från Hjortsberga.



Oscar vid sjön, det är så fint där.



Närbild på vattnet, bruna höstlöv med små glittrande sandkorn. 



En av årets sista rosor, doftar ljuvligt gör den också. 



Lillkillen Fille älskar att gunga!



Att sätta guldkant på tillvaron tycker jag är viktigt, och att få banan med strössel på är lyxigt. Just denna skålen var till Oscar som hade feber en dag för några veckor sedan. Då får man ta till sina små knep för att få i honom någon mat över huvud taget.

Imorgon är det söndag och då väntar en tripp med hela familjen in till stan för att shoppa kläder. Det ska bli kul!
Adios för denna gång :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0