Nytt år - nya möjligheter? Dålig start på nya året...

Har varit sjuk och hängig mer eller mindre i två veckor men idag mår jag bättre så imorgon är det dax att gå tillbaka till jobbet igen. Det är så tråkigt att vara sjuk och jag ser verkligen fram mot att komma tillbaka till den normala vecko-rytmen igen!



Till råga på allt så har min snutteplutt Filip gått och blivit lika mycket pappig som sin storebror så nu duger jag inte till att söva honom heller på kvällarna :( Båda pojkarna skriker efter pappa och det är bara han som duger. Det sliter sönder ett mammahjärta ska ni veta. 



Jag känner att en familjesemester hade passat riktigt bra nu, och drömma kan man ju alltid. Tänk att få gå barfota i sand som är uppvärmd av solen, känna denna varma vinden mot ansiktet och lyssna på vågorna som slår in mot stranden... hade inte varit fel alls.



Men nu åter till verkligheten, det har snöat i natt och äntligen kan barnen få ut och åka pulka och göra snöänglar!! Det var på tiden att det kom lite snö. Hur länge den ligger kvar är en annan fråga så man får använda tiden väl. Ikväll när barnen kommer hem från dagis ska vi ut och njuta i snön hela familjen. Jag ska se om det går att göra en snölykta, det är så mysigt att ha en utanför fönstret. Det gjorde jag och min syster när vi var små, vi gjorde varsin snölykta utanför våra fönster och sedan tände vi dem och så sprang vi in för att hinna se dem brinna åtminstonde en liten stund innan snön släckte dem ;)



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0