Fina vårblommor och Henrik Schyffert

Var och inhandlade lite fina vårblommor att förgylla hemmet med, jag blir alltid så glad av blommor och även om de kanske inte står så länge så är det iallafall värt varenda krona tycker jag. Visst är de fina? :)





Planterade vita pärlhyacinter med lila fina blommor i min söta trälåda.





Härliga papegoj tulpaner



Var och köpte tre blockljus i härliga vårfärger att tända på tv-bordet på kvällarna (när barnen har somnat för säkerhets skull). Det fina fatet har jag fyndat på loppis.

I helgen så har min man äntligen börjat måla om i vardagsrummet, jag har valt en grå färg som jag trodde skulle bli lite mörkare men den är iallafall jättefin! Det kommer bli så fint när det är färdigt :) Han är så duktig min man!
Jag försökte hålla mig borta för att inte vara i vägen så jag tog med mig Fille in på en liten shoppingtur i Alvesta. Var inne och hälsade på i bokhandeln och kom därifrån tre fina barnböcker rikare.



Filip har börjat att prata några ord och det är så roligt att prata med honom när han försöker härma de ord man säger.



Sötnos!

Har försökt mig på att scrappa lite nu igen, är ganska nöjd med resultatet.



Så här blev det.

Var på Panduro och köpte trä ägg till påskriset och färg så att pojkarna skulle få pyssla lite med att måla äggen fina till påsk. Det var riktigt roligt, Filip ville bara måla med guldfärgen hela tiden. Oscar var jätteduktig på att måla och nästan all färg kom där den skulle ;)



Så här blev resultatet! Ska bli fint i påskriset, det är inte många dagar kvar nu :)


Ikväll var jag, Sara, Daniel och Chrille på Vida Arena och kollade på Fredrik Lindström och Henrik Schyfferts show Ljust och fräscht. Den var jätterolig och jag skrattade så tårarna rann. Ett härligt sätt att avsluta en fin helg!



Här kommer det bästa kortet från showen, det var så mycket ljus på dem så det blev inte så bra kort. Men det är iallafall Henrik Schyffert som spelar gitarr och så Fredrik Lindström på trummor i bakgrunden. De spelade ut sina rockstjärnedrömmar i avslutningsakten med fyrverkerier och eld så det stod härliga till :)

Nu ska jag ta och lägga mig, imorgon är det ny arbetsvecka och då behöver man sin skönhetssömn för att orka ta nya friska tag. Hörde att det ska bli fint väder framåt veckan, något att se fram mot :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0