Huseby julmarknad

Min blogg strular lite och jag såg att mitt senaste inlägg inte kom med, men nu ska det nog funka.

Jag och maken har varit på Huseby julmarknad - det har blivit en tradition att vi åker dit nästan varje år och får lite julstämmning. Vi går runt och lyssnar på julmusik medans vi knaprar på nygjorda varma polkagrisar, dricker glögg och provsmakar ostar, korvar och julbröd.
Det var svårt att få något bra kort eftersom det var så fuktigt i luften, från ån som flyter precis där, men här kommer ett kort på fina granar med belysning.



Jag har de senaste veckorna försökt att äta lite nyttigare, det går ganska bra på vardagarna men på helgerna slarvar jag ganska mycket... idag har jag tex. ätit pizza och det gjorde jag visst igår med... och några öl blev det ju visst på tjejkvällen. Men visst räknas alla steg i rätt riktning? Ett steg fram och två steg tillbaks?? :)



Så här ser min frukost ut, gröt på havregryn och qinoa med färska blåbär med mjölk. Mums!



Kvälsmaten denna dag blev lax med örttäcke, stuvad salladskål med svarta bönor och avokado. Riktigt gott var det!





När barnen äter spagetti och köttfärsås blir det bad efteråt!

Barnen har varit sjuka fram och tillbaka i fyra veckor nu med feber, hosta och öronont. Jag hoppas att de ska hålla sig friska nu för just denna helgen har de mått bra. Nu är det Daniel som har feber så det är väl bara en tidsfråga innan hela familjen ligger här hemma sjuka... Men man ska tänka positivt, det går säkert över snabbt.

Så här pigg var Filip trots feber en morgon. Han ville verkligen gå till dagis, men han fick snällt stanna hemma och vila upp sig.
Sötnosen :)



Nu är det dags för Pan Am och soffläge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0