Möckelsnäs herrgård

I fredags åkte jag med jobbarkompisarna till Möckelsnäs herrgård för konferans och julbord på kvällen. Jag såg verkligen fram mot detta och speciellt till maten som jag har hört ska vara så bra.

Det var verkligen mysigt där, här kommer lite bilder!



Vacker herrgård



1/4 älg hälsade välkommen vid receptionen



Fin kakelugn i foajén. Mysigt värre.



Vacker (men sned) julgran.



Vackra julgranskulor med kanel i en skål.



Vinutbudet var det inget fel på.



Massor med vinflaskor i väntan på törstiga gäster.



Stors bestck på väggen. Bra att ha ifall en jätte skulle få för sig att titta in.



Då var det äntligen dax för julbordet!! Den kalla maten var riktigt god men den varma var det inte. Jansonen var rå och köttbullarna var konstiga i konsistensen. Gordon Ramsey hade skällt ut kocken utan dess like om han varit där. Men svensk som man är sa jag inget. Förrutom här i detta forumet då :)



Gottebordet var det inget fel på dock! Mums ;)



Efter en lång dag med konferans, mat dryck och trevliga människor var det så dags att stupa ner i säng. 



Soluppgång från mitt hotellrum.



Sakta letar sig solens strålar upp över Möckelns vattenyta. Sagolikt vackert.



På det hela taget så var det ett fint ställe men maten hade kunnat vara bättre. Men det är alltid kul att komma iväg lite, och dessutom kul att umgås med jobbarkompisarna utanför jobbet.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0