Törnrosa och 4 krogar

Denna helgen har varit helt fantastisk, med roliga upptåg och god mat i goda vänners lag. I fredags tog vi det lugnt och softade framför tv:n, i lördags var jag och min stora kille Oscar på teater/musikal på Växjö teater med hans kusin och min svägerska. Det var många duktiga skådespelare och den var både rolig och spännande för både oss vuxna och för barnen. Den onda feen var lite läskig så då hoppade Oscar upp i mitt knä. :)
Här kommer lite bilder från föreställningen.



Oscar och Hilma är förväntansfulla innan ridån går upp. Godis hör till när man är på teater :) 



Drottningen med nyfödda Törnrosa i vaggan. Feerna i vackra kostymer i bakgrunden.



Kocken var rolig och en mycket duktig skådespelare. Han var även regisör.



Lite suddig bild på Kungen och drottningen. Kungen sjöng mycket bra.



De hade väldigt vackra kostymer. Kom på att jag inte lyckades ta någon bild på själva Törnrosa... jaja, föreställingen var bra iallafall :)

På kvällen hade vi fixat barnvakt för då skulle vi ut och äta på det ganska nyöppnade stället 4 krogar som ligger vid Växjösjön med syrran och hennes man. Vi valde den lite finare krogen som heter Fine dining. Jag blev inte besviken på maten den var riktigt god! Bra service och fint och frächt var det. Kan jag verkligen rekommendera!



Vacker utsikt över Växjösjön.



Förrätten var skummig kräftsoppa med dillslungade kräftstjärtar och Västerbotten-quiche.
Får +++++ av mig. Gudomligt gott!



Till varmrätt beställde jag hjortytterfilé med kantarelltimbal, persiljerotspuré,
viltsky samt potatis- och Västerbottenbakelse.
Får +++ av mig. Hjorten var säkert bra tillagad och så men jag tyckte köttet bara växte i munnen när jag tuggade, jag är nog ingen hjortköttsmänniska helt enkelt. Jag tror de hade glömt västerbottenosten i potatisbakelsen för den smakade bara potatis. Persoljerotspurén och viltskyn vad jättegoda.



Till dessert blev det chokladfondant med Gino och hallonsorbet.
Får ++++ av mig, ginon och sorbeten var jättegoda!

Det var en mycket trevlig kväll och jag hoppas att vi kan göra om det snart igen. Kvällen fortsatte på ett uteställe i stan och sedan åkte vi hem till syrran för att spela frågespel. En kväll helt i min smak! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0