Lek i snön och måla taket

Äntlingen känns det som att jag är back on track, livet känns lite enklare helt enkelt när man är frisk och mår bra. I helgen har hela familjen varit i stan och tittat på färgprover, vi ska måla om väggarna i tv-rummet och det ska bli så spännande! Jag blev aldrig nöjd med den gröna allmogefärg som vi målade på väggarna när vi flyttade in och nu lutar det mot grått. Vi får se vad det blir när jag och maken har pratat färdigt om färgvalet, men ommålat ska det bli och det känns härligt! Maken har idag börjat måla taket som ska bli lasyrvitt. Det blir bra, hoppas att andra målningen gör det ännu vitare än det är efter första. Jag ville ha det täckande vitt men det gick inte hem hos Daniel så då får man ju kompromissa. Före och efterbilder kommer senare.

Vi var ju ute i snön och lekte med barnen när det äntligen kom några centimeter, dagen efter hade all snön regnat bort igen så det var tur att vi passade på!



En glad liten kille på sin snowracer



Filip åkte pulka så han kiknade av skratt!
Inte lika kul när mamma slutar dra pulkan för att föreviga stunden.



Snölyktor ska man ju göra också! Här är min version.



Daniel ska ju alltid vara lite bättre så han gjorde en snöigloo. Så brann den längre än vad min gjorde också... Men jag tycker ändå min var finast ;)

Idag har jag o Daniel varit på gymmet och tränat, det är så skönt när man är färdig och det är faktist roligt att gå dit. Och för att ta igen alla de kalorier som jag har brännt idag så smäller jag just nu i mig årets första semla;)



Började titta på två serier i veckan som har varit, Once upon a time och Revenge. Båda verkar lovande och jag väntar på nästa avsnitt med spänning :)

Once Upon a Time (ABC TV show) cast

Once upon a time handlar om sagofigurer som hamnat i vår värld på grund av en förbannelse.

File:Revenge (TV) - poster.jpg

Revenge med den duktiga skådisen Emily VanCamp i huvudrollen. Hon kommer till the Hamptons för att hämnas på de människor som förstörde hennes pappas liv. Spännande må jag säga :)

Ikväll spelade ju herrlandslaget i handboll sin första EM match! Det blev en oerhört spännande match mot Makedonien och den slutade oavgjort. Hoppas nästa match slutar med vinst för det förtjänar de!
Go Sweden!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0